ဇြန္လ ၂၇ရက္။ ေစာသိန္းျမင့္ (ေကအုိင္စီ)
Photo-KIC (ေတာင္ေပၚကားလမ္းတြင္ သြားလာေနသည့္ ကားငယ္မ်ား)
ကရင္ျပည္နယ္ ျမ၀တီ-ေကာ့ကရိတ္ေတာင္ေပၚကားလမ္းတြင္ ယခုရက္ပုိင္းအတြင္း မုိးဆက္တုိက္ရြာသြန္း၍ ေျမၿပိဳမႈမ်ား ျဖစ္ပြား ကာ လမ္းပိတ္ေသာေၾကာင့္ မွန္လံုကား အပါအ၀င္ ကုန္တင္ကားႀကီးမ်ားကို ဇြန္လ ၂၅ရက္ေန႔မွစ၍ ငါးရက္တိုင္ သြားလာခြင့္ ရပ္ ဆိုင္းထားေၾကာင္း ျမ၀တီၿမိဳ႕ရွိ ကုန္သည္မ်ားက ေျပာဆိုေနၾကသည္။
ယခုလို ေျမၿပိဳမႈမွာ ျမ၀တီ-ေကာ့ကရိတ္ကားလမ္းတေလွ်ာက္တြင္ ၄ေနရာ၊ ၅ေနရာရွိၿပီး တံတားက်ဳိးအေပၚ နတ္စဥ္အနီးတြင္ အဆုိးဆုံးျဖစ္သလုိ ယခင္အပတ္က ေျမၿပိဳမႈမ်ားထက္ ပိုမုိဆုိးရြားသည္ဟု ျမ၀တီၿမိဳ႕ရွိ ျမန္မာကုန္သည္အမ်ဳိးသမီးတဦးက ေျပာ သည္။
“ေျမၿပိဳလုိ႔ ကားမဆင္းႏုိင္တာ မေန႔ကပါဆို ၂ရက္ရွိၿပီ။ ေတာ္ေတာ္အေျခအေနဆုိးတယ္။ ဆုိင္ကယ္ေတာင္ သြားလုိ႔မရဘူး။ ကားေတြ တက္လည္း မတက္ႏိုင္။ ဆင္းလည္းမဆင္းႏုိင္ ျဖစ္ေနတယ္။ မိုးကလည္း ဆက္တိုက္ကို ရြာေနတာကိုး။ ဒီေန႔ေတာ့ ျမ၀တီ ေဆာက္လုပ္ေရးနဲ႔ AK လမ္းျပင္ကုမၸဏီက လာရွင္းေပးလို႔ ကားေလးေတြေတာ့ ဒီေန႔ ဆင္းလို႔ရၿပီတဲ့။ ဒါေပမဲ့ မွန္လံုကားနဲ႔ အျခားကားႀကီး၊ ၁၂ဘီးကားေတြကိုေတာ့ ငါးရက္ပိတ္ထားေသးတယ္။”ဟု သူမက ေျပာသည္။
ယခုလုိ ေျမၿပိဳမႈသည္ ေတာင္ၿပိဳျခင္းမဟုတ္ဘဲ ေရတုိက္စားကာ လမ္းေျမသားၿပိဳက်ေသာေၾကာင့္ လမ္းျပန္လည္ ေကာင္းမြန္လာ ေရး ျပင္မည္ဆုိပါက အနည္းဆုံး တစ္ပတ္ေက်ာ္ အခ်ိန္ယူရမည္ျဖစ္၍ ကုန္သြယ္မႈမ်ားအတြက္ နစ္နာမႈရွိေၾကာင္း ထုိင္းႏိုင္ငံမွ ျမန္ မာျပည္သုိ႔ စားေသာက္ကုန္ တင္သြင္းသည့္ ကုန္သည္တစ္ဦးက ေျပာသည္။
၎က “ဒီမွာ ႏုိ႔ဆီ၀ယ္ထားတာ ႏုိ႔ဆီဖာေတြ ေရစုိကုန္ေတာ့ ႏုိ႔ဆီဗူးေတြက တစ္လုံးဆီျဖစ္ကုန္ၿပီ။ ကားလမ္းၿပိဳေတာ့ ကားကလည္း သြားလုိ႔မရေသး။ ကားေပၚမွာ တင္ထားတဲ့ ပစၥည္းေတြ အမုိးမလုံတဲ့အခါက်ေတာ့ စုိရႊဲကုန္ၿပီ။ လမ္းက အဂၤေတနဲ႔ လုပ္ရမယ္ဆုိ လည္း မုိးဆက္တုိက္ရြာေတာ့ ဘယ္လုိလုပ္လဲ။”ဟု ေျပာသည္။
ျမ၀တီၿမိဳ႕မွ အိမ္ရွင္မတဦးက “ျမ၀တီက လူေတြက သားငါးေတြက်ေတာ့ မဲေဆာက္လာလုိ႔ ၀ယ္စားလို႔ရတယ္။ ၾကက္သြန္တုိ႔၊ ဆန္ တုိ႔၊ ငါးေျခာက္ ဘာညာေတြက ေအာက္ကေနလာတာ။ ၾကာရင္ ဘယ့္ႏွယ့္လုပ္မလဲ။”ဟု ေျပာသည္။
လက္ရွိအခ်ိန္တြင္ မိုးရြာသြန္းမႈမွာ ရပ္တန္႔ျခင္းမရွိေသးသျဖင့္ လမ္းျပဳျပင္သူမ်ားအေနျဖင့္ ၾကန္႔ၾကာမႈမ်ား ရွိသလို သြားလာေန သည့္ ဆုိင္ကယ္ႏွင့္ ကားငယ္မ်ားအတြက္လည္း လမ္းတြင္ ေျမၿပိဳမႈႏွင့္ ရင္ဆိုင္ရပါက အသက္အႏၱရာယ္ရွိႏုိင္ေၾကာင္း ေျပာဆိုေန ၾကသည္။
ၿပီးခဲ့သည့္ ဇြန္လ ၁၁ရက္ေန႔ကလည္း ျမ၀တီ-ေကာ့ကရိတ္ ေတာင္ေပၚကားလမ္း၏ အလယ္ဘိုတဲအနီးရွိ ေခ်ာက္ကမ္းပါးေနရာ တြင္ အလားတူ မိုးရြာၿပီး ေျမၿပိဳသျဖင့္ ကုန္ပစၥည္းတင္ေဆာင္သည့္ ကားမ်ားႏွင့္ ခရီးသည္တင္ကားမ်ား တစ္ရက္ေက်ာ္ၾကာ လမ္း ပိတ္သြားခဲ့ၿပီး ယမန္ႏွစ္က ျဖစ္ပြားခဲ့သည့္ အဆိုပါေတာင္ေပၚကားလမ္း ေျမသားၿပိဳက်မႈေၾကာင့္ လူထိခိုက္ေသဆံုးမႈ ရွိခဲ့သည္။
ထုိင္း-ျမန္မာ ကုန္သြယ္ေရး တံတားမပိတ္ခင္တြင္ ထုိင္းႏွင့္ ျမန္မာ ႏွစ္ႏုိင္ငံ တရား၀င္ကုန္သြယ္မႈတြင္ တလအတြင္း ထုိင္းမွ ကုန္ ပစၥည္းတင္သြင္းမႈ ဘတ္သန္း ၃,၀၀၀ဖုိးအထိရွိၿပီး ယမန္ႏွစ္ ဇူလုိင္လက ကုန္သြယ္ေရးတံတား ပိတ္လုိက္ေသာေၾကာင့္ ထုိင္းမွ ျမန္မာျပည္သုိ႔ ကုန္ပစၥည္းတင္သြင္းမႈ ဘတ္သန္း ၇၀၀ခန္႔သာရွိေတာ့သည္ဟု ထိုင္းကုန္သည္ႀကီးမ်ားအသင္း၏ မွတ္တမ္းမ်ားအရ သိရသည္။
0 comments:
Post a Comment