၁။လက္နက္ခ်စကား အလ်ဥ္းမေျပာရ။ ၂။ကရင္ျပည္ ျပီးျပည့္စံုရမည္။ ၃။ကရင့္လက္နက္ ကရင့္လက္ထဲရွိရမည္။ ၄။ကရင့္ၾကမၼာ ကရင္ဖန္တီးရမည္။
အွ္ဆံင္းလာ.ဆၚ ကို၀္.ဟွာေဍ။

Wednesday, September 21, 2011

ထား၀ယ္ဆိပ္ကမ္း စီမံကိန္းယာဥ္မ်ား KNU တားဆီး

ဧရာဝတီ

အျငင္းပြားဖြယ္ျဖစ္ေနသည့္ ထား၀ယ္ေရနက္ ဆိပ္ကမ္းစီမံကိန္းရိွ ျပည္ပကုမၸဏီတခု၏ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္မ်ား ထုိင္းႏွင့္ ထား၀ယ္ျမိဳ႕ ဆက္သြယ္ထားေသာ လမ္းတြင္ သြားလာေနျခင္းကုိ ကရင္အမ်ဳိးသား အစည္းအ႐ုံး (KNU) တပ္မ်ားက ပိတ္ပင္ထားေၾကာင္း သိရသည္။



အခမ္းအနားတခုတြင္ ေတြ႔ရသည့္ KNU တပ္ဖဲြ႔၀င္မ်ား (ဓာတ္ပုံ - ဧရာ၀တီ)

ထိုင္းႏိုင္ငံ ကန္ခ်နဘူရီ ခရုိင္ႏွင့္ တနသၤာရီတုိင္း ထား၀ယ္ၿမိဳ႕ကုိ ဆက္သြယ္ေသာ ကားလမ္းသည္ KNU တပ္မဟာ ၄ လႈပ္ရွားသည့္ ေဒသတြင္ တည္ရိွျပီး Italian-Thai Development (ITD) ကုမၸဏီက ေဖာက္လုပ္ေနျခင္း ျဖစ္သည္။

ထား၀ယ္ေရနက္ဆိပ္ကမ္း စီမံကိန္း မစတင္မီ ပတ္၀န္းက်င္ အေပၚ အက်ိဳးသက္ေရာက္မႈမ်ားကို စနစ္တက် ေလ့လာရန္ လိုေၾကာင္း KNU အေထြေထြ အတြင္းေရးမႉး ေနာ္စီဖိုးရာစိန္က အဂၤါေန႔တြင္ ေျပာလုိက္သည္။

“ဖြံၿဖိဳးတိုးတက္ေရး လုပ္ငန္းအားလုံးက ႏိုင္ငံတကာဥပေဒအတုိင္းပဲ ျဖစ္ရမယ္။ ပတ္၀န္းက်င္ကို ပ်က္စီးေစၿပီးေတာ့ လူေတြကို ေကာင္းက်ိဳး မေပးမွာကုိ က်မတို႔ မလိုလားပါဘူး” ဟု ေနာ္စီဖိုးရာစိန္က ဧရာ၀တီသို႔ ေျပာသည္။

စီမံကိန္း၏ အက်ိဳးသက္ေရာက္မႈကို ေဒသခံျပည္သူမ်ား သိရိွရန္ လုိအပ္ျပီး စီမံကိန္းတည္ေဆာက္ေရးႏွင့္ ပတ္သက္၍ ျပည္သူတုိ႔က ဆုံးျဖတ္ပုိင္ခြင့္ရိွသည္ဟု ေနာ္စီဖိုးရာစိန္က ဆက္ ေျပာသည္။

လူ႔အခြင့္အေရးအဖဲြ႔မ်ားကလည္း စီမံကိန္းေၾကာင့္ ေဒသခံမ်ား ဆုံးရႈံးမႈ ႀကီးမားေၾကာင္း ေျပာဆုိေနၾကသည္။

KNU က ထုိစီမံကိန္းႏွင့္ ပတ္သက္ျပီး ၎တုိ႔၏ အေရးယူ ေဆာင္ရြက္ခ်က္မ်ားသည္ ေဒသခံတုိ႔၏ သေဘာထားအေပၚ မူတည္သည္ဟု ေလသံပစ္ထားသည္။

KNU က ယခင္တပတ္ကပင္ ITD ကုမၸဏီကုိ ဆက္သြယ္ျပီး ေမာ္ေတာ္ယာဥ္မ်ား သြားလာခြင့္ ပိတ္ပင္ထားမႈကုိ အသိေပးျပီးျဖစ္သည္ဟု သိရေၾကာင္း ကရင္တုိင္းရင္းသား သတင္းဌာနတခုျဖစ္သည့္ Kwekalu ၏ အယ္ဒီတာ အယ္နာက ေျပာသည္။

သုိ႔ေသာ္လည္း စီမံကိန္းေဒသ အလုပ္သမားမ်ားအတြက္ ရိကၡာသယ္ပုိ႔ေပးသည့္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္တခ်ဳိ႕ သြားလာေနျခင္းကုိ KNUက ခြင့္ျပဳထားသည္ဟု အယ္ဒီတာ အယ္နာက ဆိုသည္။

ထား၀ယ္ေရနက္ဆိပ္ကမ္းစီမံကိန္းသည္ စတုရန္းမုိင္ ၁၀၀ ခန္႔ (၂၅၀ စတုရန္း ကီလိုမီတာ) အက်ယ္အ၀န္းရွိေၾကာင္း စီမံကိန္း ေဆာက္လုပ္ခြင့္ရ ITD ကုမၸဏီ၏ မွတ္တမ္းမ်ားအရ သိရသည္။

ျမန္မာအစုိးရ သတင္းစာမ်ားတြင္ ေဖာ္ျပထားခ်က္အရ ထား၀ယ္ေရနက္ဆိပ္ကမ္းတြင္ ကုန္တင္ သေဘၤာႀကီး ၂၅ စင္း တၿပဳိင္တည္း ဆုိက္ကပ္ႏုိင္ၿပီး တႏွစ္လွ်င္ ကုန္ပစၥည္း မက္ထရစ္ တန္ခ်ိန္ သန္း ၁၀၀ နီးပါး အတင္အခ် ျပဳလုပ္ႏုိင္မည္ဟု ဆုိသည္။

ဥေရာပႏွင့္ အင္ဒိုခ်ိဳင္းနားကို ဆက္သြယ္ရန္ ျဖတ္လမ္းျဖစ္လာၿပီး စင္ကာပူထက္သာမည္ဟု ဆုိထားေသာ ထားဝယ္ ေရနက္ဆိပ္ကမ္း စီမံကိန္း၏ အေရးပါပံု၊ စီမံကိန္းေၾကာင့္ ႏုိင္ငံ၏ စီးပြားေရး တိုးတက္လာႏုိင္ပုံတို႔ကို ျမန္မာစာနယ္ဇင္းမ်ားတြင္ ေဖာ္ျပခ့ဲျပီးျဖစ္သည္။

0 comments:

Post a Comment